EnglishRomanian

Regulament

Odiseea-100k

Cuprins

1. Informații generale

2. Condiții de participare și înregistrare

3. Taxele de înregistrare și numere de concurs disponibile

4. Angajamentul alergătorului

5. Semi-autonomie

6. Echipament

7. Asigurări

8. Respectarea mediului

9. Drepturi foto/video

10. Politica privind protecția datelor cu caracter personal

11. Numerele de concurs

12. Drop bag

13. Puncte de ajutor

14. Puncte de control

15. Marcarea traseului

16. Timpi limita

17. Securitate și asistență medicală

18. Clasament și premii

19. Abandon si recuperare

20. Descalificare si penalizari

21. Juriul cursei

22. Condiții excepționale

23. Modificări ale regulamentelor

24. Anularea înregistrării

25. Schimbarea cursei sau a numelui

1. Informatii generale

Rodnei Ultra. Odiseea® este un eveniment de alergare în aer liber, folosind traseele montane din Parcul National Muntii Rodnei. Fiecare cursă are loc într-o singură etapă si într-o limită de timp.

  • ODISEEA: 100 km cu 7100 metri diferenta de nivel, start de la Alpina Blazna (comuna Sant-jud Bistrita Nasaud), in semi-autonomie, 30 ore timp limita. Maximum 50 de alergători. 5 ITRA
  • GRAND RAID: 50 km cu 4100 metri diferenta de nivel, start de la Alpina Blazna (comuna Sant-jud Bistrita Nasaud), in semi-autonomie, 15 ore timp limita. Maximum 100 de alergători. 3 ITRA
  • RODNEI TOUR : 29 km cu 2400 metri diferenta de nivel, Alpina Blazna (comuna Sant-jud Bistrita Nasaud), in semi-autonomie, 9 ore timp limita. Maximum 100 alergători. 1 ITRA
  • ROSU VERTICAL: 5 km cu 1000+ diferenta de nivel cu start de la Alpina Blazna (comuna Sant-jud Bistrita Nasaud) si finish pe varful Rosu, 2 ore timp limita. Maximum 50 alergatori

*O serie de locuri limitate sunt rezervate pentru: partenerii noștri, elite internaționale (bazate pe indicele de performanță ITRA), alți câștigători ai curselor partenere și anumiți jurnaliști (care raportează din cadrul cursei), precum și anumiți voluntari.

2. Conditii de participare si inscriere

Cursele sunt deschise oricărei persoane, de sex masculin sau feminine cu varsta de minim 18 ani. Părinții participanților născuți în 2005 sau mai tineri trebuie să semneze o declarație pe proprie răspundere.

Pentru Odiseea 100k este obligatorie experienta ultra dovedita prin calitatea de finisher la cel putin un ultramaraton montan in ultimii 2 ani (2021-2022). Daca acest lucru nu este posibil anul 2020 este deasemenea de luat in calcul pentru finalizarea unui ultramontan (ex. Bucovina Ultra Rocks®)

Pentru Grand Raid 50k experienta alergarilor montane este deasemenea puternic recomandata avand in vedere dificultatea traseului.

Participanții născuți între 2005 și 2007 pot participa doar la cursele: RODNEI TOUR si ROSU VERTICAL. Participantii nascuti dupa 2007 pot participa doar la cursa ROSU VERTICAL 5k.

Înscrierea se face online pe portalul de înregistrare al evenimentului www.rodneiultra.ro . Declaratia și condițiile de participare trebuie acceptate în timpul înregistrării online. Un participant devine îndreptățit la un loc pe lista concurentilor numai după o plată valida.

Orice participant trebuie sa ridice kit-ul in persoana.

Sportivii care au fost găsiți vinovați de dopaj nu vor fi admisi in cursa. În plus, organizatorul are dreptul de a descalifica sportivii din motive importante pentru organizator.

3. Taxe de inscriere

Înregistrarea este disponibilă online la www.rodneiultra.ro  . Toate înregistrările și gestionarea tuturor datelor participanților sunt gestionate intern de catre organizatori. Prin înscrierea la Rodnei Ultra. Odiseea® , concurenții acceptă automat regulamentul competiției. Înregistrarea este definitivă. Taxa trebuie plătită online prin card de credit prin intermediul unui sistem de plată securizat sau prin transfer bancar. Taxa este rambursabilă , in anumite conditii, numai prin achiziționarea ASIGURARII DE RAMBURSARE disponibila doar în timpul procesului de înregistrare.

Taxa acopera urmatoarele:

  • Numar de cursa personalizat, include RFID time keeping-tag
  • Tag extra pentru cursele de 100k si 50k (pentru rucsac)
  • Pachet de start cu diverse cadouri (inclusiv cu tricou oficial al competitiei pentru cei ce s-au inscris cel tarziu 30 aprilie 2023)
  • Serviciu drop-bag pentru cursa de 100k
  • Puncte de alimentare bogate in mancare si bauturi
  • Dusuri și vestiar lângă zona de START/SOSIRE
  • Medalie de finisher pentru fiecare atlet care termina cursa
  • Prim ajutor in zona de START/FINISH
  • Live timing si rezultate prin LIVE TRAIL si aplicatiile: LIVE INFO si LIVE RUN
Ghid marimi tricouri SPORT HG (Spania)

4. Angajamentul Alergatorului

  1. Să fie total conștient de lungimea și specificul evenimentului și să fie pregătit pentru acesta;
  2. Să fi dobândit, înainte de cursă, o capacitate reală de autonomie personală în zona montana, care sa-I permita gestionarea problemelor induse de acest tip de eveniment, în special:
  3. Știu să se confrunte, fără ajutor din exterior, cu condițiile climatice care ar putea fi foarte dificile la altitudine (noapte, vânt, frig, ceață, ploaie sau chiar zăpadă).
  4. Știu să gestioneze singuri, probleme fizice sau mentale care decurg din oboseala mare, probleme digestive, dureri musculare sau articulare, răni usoare, intalniri cu animale salbatice.
  5. Este total conștient de faptul că rolul organizațorilor nu este de a ajuta un alergător să gestioneze aceste probleme;
  6. Informarea și sensibilizarea alergătorului față de respectul fata de mediu, de ceilalti alergatori sau voluntari si regulamentele competitiei
  7. Accepta să primească buletine informative care oferă informații despre eveniment.

5. Semi Autonomie

Principiul unei curse individuale în semi-autonomie este regula de baza. Cursele Rodnei Ultra. Odiseea®  se desfășoară într-o singură etapă, într-un ritm nedefinit, în limitele timpilor limita setati pentru fiecare cursa. Semi-autonomia este definită ca si capacitatea de a te descurca singur între două posturi de control, atat din punct de vedere nutritional si al hidratarii, cât și din punct de vedere al echipamentului și securității, permițând adaptarea la problemele întâlnite sau prevăzute (vreme rea, probleme fizice, accidentari, intalniri neprevazute cu animale salbatice…)

Acest principiu implica, in particular, urmatoarele reguli:

  1. Fiecare alergător trebuie să aibă cu ei pe toată durata cursei totalitatea echipamentului lor obligatoriu (a se vedea paragraful ECHIPAMENT). În orice moment al cursei, rucsacul și conținutul său pot fi verificat de către oficialii cursei. Alergătorul este obligat să se supună acestor verificări cu bună credință, cu riscul descalificarii din cursă.
  2. Punctele de hidratare furnizează băuturi și alimente care pot fi consumate in punct sau pe traseu. Organizatorul furnizează apă plată,băutură energizantă sau alte bauturi racoritoare pentru umplerea sticlelor de apă sau a rucsacului de hidratare.  La ieșirea din punct, alergătorii trebuie să aibă grijă să se asigure că au cantitatea de băutură și alimente necesare pentru a-i menține în cursa până la următorul punct de hidratare.
  3. Asistența personală este tolerată exclusiv la anumite puncte (*), în zona rezervată special pentru aceasta actiune. Asistența poate fi acordată doar de o singură persoană. Asistența oferită de o echipă de profesioniști, sau orice medic sau paramedic, este strict interzisă. Restul postului de ajutor este strict rezervat alergătorilor.
  4. Este interzisă însoțirea sau a fi insotit/insotita de-a lungul oricărei părți a traseului cursei de către o persoană care nu este inscrisa in cursă, în afara zonelor de toleranță care sunt marcate în mod clar în apropierea posturilor de alimentare/hidratare. Un participant care este însoțit în afara zonelor desemnate în mod expres contravine principiului semi-autonomiei. Oficialii cursei care asistă la nereguli sunt autorizați să sancționeze participanții pentru a garanta spiritul de fair play al curselor.

6. Echipament

Pentru a asigura siguranta și progresul fiecărui eveniment, fiecare participant trebuie să aibă la dispoziție toate echipamentele obligatorii de pe listă, detaliate mai jos.

Kiturile „vreme caldă”, „vreme rece” fac parte integral din echipamentul obligatoriu. În funcție de condițiile meteorologice de la momentul cursei, organizatorii pot activa un kit și pot informa fiecare participant înainte de deschiderea distribuției numerelor de concurs pentru cursa lor. Prin urmare, fiecare participant trebuie să prezinte echipamentul obligatoriu, inclusiv kitul activat de organizatori, pentru a obtine numarul de concurs și este de acord să îl păstreze pe tot parcursul evenimentului.

Este important de remarcat faptul că echipamentul impus de organizatori este un minim vital pe care fiecare alergător trebuie să-l adapteze în funcție de propriile capacități.  În special, ei nu trebuie să aleagă cele mai ușoare haine  doar pentru a câștiga câteva grame, ci trebuie sa opteze pentru îmbrăcăminte care oferă într-adevăr o bună protecție în munți împotriva frigului, vântului, intunericului, cetii care, prin urmare, oferă o mai bună securitate și o performanță mai bună.

Kit-ul de baza

Piesa de echipament100k50k29k5k
Rucsac sau vesta de alergare destinate transportului celor necesareOORR
Telefon mobilOOOO
Pahar personal (min 150 ml)OOOO
Recipiente rezerve de apa minim 1 litruOOOR
Lanterna frontalaOR
Baterii de rezervaOR
Folie de supravietuire 1,40 x 2,0 m minimumOORR
Kit de prim ajutor (de baza)OOOR
FluierOORR
Rezerve de alimenteOOOR
Jacheta cu glugaOOOR
Pantaloni lungi sau combinatie pantaloni + jambiereRRR
Sapca sau bandanaOORR
Bluza cu maneca lungaORR
Supra pantaloni hidroprotectoriRR
Masca de protectie (COVID-19)OOOO
Telefon mobil (smartphone recomandat): alergătorul trebuie să fie accesibil în oriceOOOR
  • Telefon mobil cu roaming internațional care permite utilizarea sa în România (încărcați în memoria sa numerele de securitate ale organizației, nu ascundeți numărul și nu uitați să plecați cu bateria complet încărcata)
  • Ține telefonul pornit, modul avion este interzis și ar putea duce la o penalizare.
  • Frontala complet functionala cu baterie de rezerva (recomandare: 200 de lumeni sau mai mult)
  • Trusă de prim ajutor de bază (leocoplast, fasa elastica,…)
  • Rezerva de mancare (recomandare: min800 kcal pentru 100k si 50k))
  • Jacheta cu glugă care poate rezista la vremea rea din munți cu membrană impermeabilă* și respirabilă** (Minimul recomandat 10000 Schmerber)
  • Jacheta trebuie, în mod imperativ, să fie prevăzută cu o glugă integrată sau cu una atașată la jachetă de sistemul original proiectat în acest scop de către producător (cusaturile trebuie sa fie sigilate)
  • Jacheta nu trebuie să aibă secțiuni de țesături care nu sunt impermeabile, ci doar orificii de aerisire montate de producător (sub braț, în spate), deoarece nu afectează în niciun mod evident impermeabilitatea.
  • Este responsabilitatea alergătorului să judece, cu aceste criterii, în cazul în care jacheta lor se încadrează în reglementările stabilite, dar, în timpul unui control, hotărârea este luata de către persoana responsabilă de control sau de către un oficial al cursei.
  • Al doilea strat cald suplimentar: un al doilea strat cald, cu mâneci lungi (nu bumbac) cu o greutate de minimum 180g (mediu de mărime pentru bărbați (M) SAU combinația dintre o lenjerie cu mâneci lungi (primul sau al doilea strat, exclus din bumbac) cu o greutate minimă de 110g (mediu de dimensiuni bărbăteești (M) ) și o jachetă rezistentă la apă rezistentă la apă (protecție DWR) rezistentă la vânt*
  • *jacheta rezistentă la vânt nu înlocuiește jacheta impermeabilă obligatorie și invers.

Kit de vreme calda (poate fi decis de organizatori in functie de conditiile meteo)

Piesa de echipament kit de vreme calda100k50k29k5k
Ochelari de soareRRRR
Sapca sahariana cap sau orice alta combinatie care acopera capul si gatulRRRR
Crema de soare (min 50 FPA)OOOR
Recipiente rezerva de apa min 1,5 litriOORR

Kit de vreme rece (poate fi decis de organizatori in functie de conditiile meteo)

Piesa de echipament kit de vreme rece100k50k29k5k
Bluza suplimentara cu maneca lunga*ORRR
Pantofi de alergare robusti (minimalisti, ultrausori sau sandale exclus)OOOR
caciulaOORR
Manusi hidrotermiceOOR

      *bluza suplimentara cu maneca lunga  (bluza intermediara intre bluza cu maneca lunga si jacheta hidroizatoare) – Recomandare: fleece sau jacheta soft shell

Legenda

  • O – obligatoriu
  • R – recomandat
  • TBA – va fi anuntat

7. Asigurare

Concurenții sunt sfătuiți să aibă asigurare medicală. Fiecare concurent ar trebui să fie acoperit de asigurarea de accidente. Aceasta trebuie să acopere costurile potențiale pentru operațiunile de salvare (în special evacuarea, căutarea și acțiunea echipajelor de salvare) și tratament. Orice daune din partea concurenților solicitate organizatorilor cursei, indiferent de motivul legal al acestora, sunt nule.

Pentru membrii ITRA (International Trail Running Association), exista posibilitatea de abonare la asistență – repatriere de asigurare care acoperă costul de căutare și salvare la nivel mondial. Pentru mai multe informații, accesați www.itra.run

Alegerea metodei de evacuare și alegerea efectivă a spitalului este la latitudinea personalului de căutare, salvare și medicale. Cheltuielile care decurg din utilizarea unor metode excepționale de salvare sau evacuare trebuie plătite de către persoana salvată, care va trebui, de asemenea, să plătească întoarcerea de la locul unde au fost evacuați. Este de obligatia alergătorului să faca dosarul și să îl prezinte societății lor de asigurări în termenul stabilit.

8. Respectul pentru mediu

Prin înscrierea la evenimentul Rodnei Ultra. Odiseea®, participanții sunt de acord să respecte mediul înconjurător și zonele naturale prin care trec mai ales avand in vedere ca toate cursele se desfasoara in perimetrul Parcului National Muntii Rodnei. În special:

Este strict interzis să abandonați gunoiul (tuburi de gel, hârtie, detritus organic, ambalaje de plastic…) de-a lungul traseelor. Coșurile de gunoi sunt disponibile la fiecare stație de ajutor și este imperativ ca acestea să fie utilizate. Oficialii cursei efectuează verificări aleatorii de-a lungul traseelor.

Toți participanții trebuie să păstreze orice gunoi sau ambalaje cu ei până când le pot arunca în pubelele care sunt prevăzute la fiecare punct de ajutor. Organizația încurajează alergătorii să aiba o pungă în care să-și transporte deșeurile la următorul punct.

Este imperativ să urmați traseele, deoarece acestea sunt marcate.

La punctele de hidratare nu vor fi folosite pahare de plastic de unică folosință (sau tacâmuri, pahare, boluri). Acest lucru este in spiritul reducerii utilizarii de plastic de către alergători, precum și de către voluntarii de la Rodnei Ultra. Odiseea®. În locul ustensilelor din plastic, organizatorul va furniza, acolo unde va fi cazul pe cele din lemn sau hârtie.

9. Drepturi Foto/Video

Fiecare concurent renunță în mod expres la dreptul pentru orice imagini sau înregistrări video în timpul evenimentului, la fel renunță la orice drept de apel adresat organizatorilor și partenerilor lor pentru utilizarea imaginii lor. Numai organizația poate transfera acest drept pentru imagini și videoclipuri către orice suport media, prin intermediul unei acreditări sau al unei licențe relevante. Toate comunicările despre eveniment sau utilizarea imaginilor sau videoclipurilor de la eveniment trebuie să respecte numele evenimentului, marca înregistrată și să aibă aprobarea oficială din partea organizației.

10. Politica de protecție a datelor cu caracter personal

Odată cu înregistrarea, participantul este de acord că datele cu caracter personal pot fi colectate și transmise unor terțe părți în scopul cronometrarii, clasamentelor și rezultatelor, precum și pentru publicarea listelor respective pe internet. Informația este colectată ca parte a unei înscrieri pentru una dintre cursele Rodnei Ultra. Odiseea®, pentru nevoile organizației și în special pentru identificarea fiecărui concurent în vederea comunicării informațiilor referitoare la participarea sa înainte, în timpul sau după eveniment. Participantul este de acord ca prenumele, numele, țara, data nașterii, numele echipei, numărul de concurs și rezultatele (clasament, timp) să poată fi publicate în toate mediile tipărite și electronice relevante pentru eveniment.

Datele alergătorului sunt păstrate în baza de date timp de 10 ani. Această perioadă poate fi reînnoită la fiecare înregistrare și corespunde perioadei legale de păstrare a datelor. Dincolo de acești 10 ani și cu excepția cazului în care alergătorul autorizează organizația să-și păstreze datele, toate datele sunt șterse, cu excepția numelui, prenumelui, datei nașterii, sexului și naționalității alergătorului, pentru a da relevanta clasamentului editiei la care a participat.

În conformitate cu Regulamentele generale privind protecția datelor (EU RGPD 2016/679), orice concurent are dreptul de a accesa și modifica toate informațiile care îl privesc. Acest lucru se poate face prin intermediul paginii alergătorului, care este disponibil la platforma de rețea 42km.ro. Orice modificare a datelor poate fi făcută chiar de către concurenți.

11. Numarul de concurs

Fiecare numar de concurs este distribuit individual fiecărui alergător la prezentarea unei cărți de identitate sau a unui pașaport (document cu fotografie)

Numarul de concurs trebuie purtat pe piept sau stomac și trebuie să fie permanent și complet vizibil pe toată durata cursei. Acesta trebuie să fie întotdeauna plasat pe partea de sus a tuturor hainelor și nu poate fi în nici un caz poziționat pe un picior sau rucsac. Numarul de concurs este necesar pentru accesarea autobuzelor de transfer, posturi de control răcoritoare, infirmerie, zone de odihnă, dușuri, drop-off sau zonele de preluare pentru drop bag… Cu excepția cazului în care refuză să se conformeze unei decizii luate de un oficial de cursă, numarul de concurs nu este niciodată luat. Numai în caz de abandon, numarul de concurs (mai precis chip tag-ul) este dezactivat.

12. Drop bag

Odiseea 100k: fiecare concurent primește un sac mare (35-litri) pentru stația de ajutor unde va fi permisa accesarea. După ce l-au umplut cu toate cele necesare și l-au închis, îl pot lăsa DOAR în zona desemnată de la START dar nu mai târziu de ora 22:45 16.06.2023 Acest sac este luat si dus la stația de ajutor de către organizațori. La sosirea în punctul de drop bag alergătorul poate folosi bag-ul. Când părăsesc stația de ajutor, ei, personal, își lasă bag-ul în zona desemnată. Sacii sunt apoi returnați la Alpina Blazna atunci când CP este închis.

Recuperarea sacilor in Alpina Blazna: sacii sunt returnati fie concurentului, fie unui membru al familiei sau unui prieten, doar la prezentarea numarului de concurs. Sacii trebuie recuperati în termen de cel mult 6 ore de la încheierea cursei. După această perioadă, alergătorul trebuie să vină, personal, să-și recupereze sacul, pe cheltuiala proprie, de la organizatori.

Organizatorii asigura returnarea, la Alpina Blazna, a sacilor alergatorilor care abandoneaza, cu conditia in care s-a inregistrat abandonul. Întârzierea returului sacilor poate fi legată de constrângerile logistice, iar organizația nu poate garanta o returnare completă a bagajelor înainte de sfârșitul cursei.

Vor fi transportati numai sacii furnizati de organizație. Betele de alergare sunt interzise in saci. Conținutul sacilor nu va fi verificat si nu va fi acceptată nicio plângere cu privire la conținutul sacului la sosire.

13. Posturi de ajutor

Organizația asigură furnizarea băuturilor răcoritoare si a alimentelor solide și lichide de-a lungul traseului curselor. Organizația furnizează apă plată și băutură energizantă pentru consum si pentru umplerea sticlelor de apă/sacilor de hidratare și a paharelor personale. Concurentul trebuie să aibă grijă atunci când părăsesc fiecare stație de ajutor, că au suficientă hrană și băutură pentru a le ajunge pana la următoarea stație de ajutor.

Numai alergătorii care au un numar de concurs vizibil și care au fost verificați au acces la posturile de ajutor.

Ghidul oficial final al curselor (care va fi publicat în mai 2023) va avea o listă completă a posturilor de ajutor și ce puteti gasi in fiecare dintre ele.

14. Puncte de control

La sosirea la o stație de ajutor și la anumite posturi de control se efectuează cronometrarea electronica. Posturile de control neanuntate vor putea fi decise in locatii ce nu vor fi  divulgate de organizație.

15. Marcarea traseului

Traseele vor fi marcate cu câteva mii de steaguri fluo pe curs (la fiecare 50-100 de metri), împreună cu aproximativ 150 de semne săgeată și câțiva kilometri de bandă roșie și albă dungă. Pentru o mai bună observare pe timp de noapte, marcajele sunt montate, în parte, cu material reflectorizant care atrage lumina frontalei.

ATENȚIE: dacă nu vedeți nici un semn de ceva timp (mai mult de 2-300 m), întoarceți-vă!

ATENTIE: toate traseele curselor se suprapun cu traseele turistice (regulamentul Parcului National)

16. Timpi limita

Timpul maxim pentru curse este stabilit la:

  • 100k: 30 ore
  • 50k : 15 ore
  • 29k : 9 ore
  • 5k: 2 ore

Aceste bariere de timp sunt calculate pentru a permite concurenților să ajungă la linia de sosire în timpul maxim permis cu tot cu opriri (odihnă, alimente …). Pentru a ramane in cursa concurenții trebuie să părăsească punctul de control înainte de termenul limită (indiferent de ora sosirii lor la punctul de control).

Toți concurenții excluși din cursă care doresc să continue traseul pot face acest lucru numai după ce au anuntat acest lucru (personal sau telefonic) și pe propria răspundere și în deplină autonomie (statiile de ajutor pot fi inchise).

17. Securitate și asistență medicală

Este la latitudinea alergătorului grav rănit sau cu probleme serioase sa apeleze la ajutor:

  • Mergând la o stație de ajutor, apelând cartierul general al concursului, solicitând unui alt alergător să alerteze serviciul de Securitate sau prin activarea butonului SOS din aplicația LIVE RUN.
  • Fiecare alergător trebuie să acorde asistență oricărei persoane aflate în pericol și să alerteze serviciul SALVAMONT.
  • În cazul în care este imposibil să contactați cartierul general al cursei, puteți efectua un apel direct la serviciul național de securitate (mai ales dacă vă aflați într-o zonă în care sunt posibile doar apelurile de urgență: 112
  • Avand in vedere zona din care apelati, conditiile meteo poate necesita să așteptați pentru asistență pentru o perioadă mai lungă de timp decât normal. Prin urmare, securitatea dumneavoastră depinde de calitatea echipamentului pe care l-ați pus cu dumneavoastra.
  • Tot personalul, medicii, paramedicii, de căutare și salvareprecum și orice persoană astfel desemnată de către organizație, sunt în măsură să:
    • excluda orice concurent din cursa care este considerat a fi în imposibilitatea de a continua cursa
    • oblige orice concurent să utilizeze orice alt element de echipament obligatoriu
    • evacueze prin orice mijloace orice alergători care sunt considerati a fi în pericol
    • orienteze alergatorii transformati in pacienti la o structură medicala mai bună, care este mai bine adaptata nevoile lor

Un alergător care contactează un medic sau personalul de salvare se supune autorității sale și este de acord să accepte deciziile lor

Din momentul în care starea de sănătate a unui alergător justifică tratamentul intravenos, aceșta este exclus în mod obligatoriu din cursă.

O infirmerie/ambulanta va fi accesibila in Alpina Blazna pe toata durata evenimentului. Concurenții care au o problemă medicală gravă se pot prezenta. Tratamentele minore vor fi efectuate la discreția personalului și în funcție de disponibilitatea acestora.

Fiecare alergător trebuie să rămână pe traseul marcat, chiar și pentru a dormi.

Toți alergătorii care se aventurează în mod voluntar de la cursul marcat nu mai sunt sub responsabilitatea organizației.

18. Clasament si premii

Categorii de vârstă:

Pentru fiecare cursa, se stabilește un clasament general, masculin și feminin, și pentru fiecare categorie, masculin și feminin.

Odiseea 100k : primii 5 bărbați și primele 5 femei în clasamentul general

Grand Raid 50k si Rodnei Tour 29k: primii 3 bărbați și primele 3 femei în clasamentul general; categoriile se premiaza daca exista un numar suficient alergatori / categorie (minim 5)

Rosu Vertical 5k: primii 3 bărbați și femei.

Alergătorii trebuie să fie prezenți la acordarea premiului. Trofeele sunt distribuite doar la ceremonie. Rezultatele vor fi publicate pe site-ul oficial la www.rodneiultra.ro si pe platforma asociata LIVE TRAIL (exclusiv in Romania prin Sport Management Events)

19. Abandonul și recuperarea

Cu excepția cazului de accidentare grava, un alergător nu trebuie să abandoneze în afara unei stații de ajutor. Aceștia trebuie să informeze persoana responsabilă din acest post de decizia de a abandona. În cazul deciziei de a abandona între două posturi de ajutor, alergătorul trebuie să meargă la următoarea stație de ajutor unde își anunță abandonul. Alergătorul pastreaza numarul de concurs pentru că este permisul pentru recuperarea sacului sau a mesei calde de la finish… Recuperarea va fi organizată de la fiecare stație de ajutor dar trebuie tinut cont de faptul ca sunt zone in care acest lucru nu este posibil imediat. Sportivii răniți sau bolnavi vor avea o prioritate. În caz de oprire totală a cursei, organizația asigură repatrierea alergătorilor cât mai repede posibil.

20. Descalificare si penalizari

Oficialii cursei prezenți de-a lungul traseului de curse, precum și cei responsabili pentru diferitele posturi de ajutor și posturi de control sunt în măsură să aplice reglementările și să aplice imediat o sancțiune în caz de nerespectare a acestor reglementări, în conformitate cu graficul următor:

(*) Sancțiunile de timp sunt imediat aplicabile

GresealaPenalizari sau descalificari
Scurtarea traseuluiLa latitudinea directorului de cursa
Absenta unei piese importante din echipamentul obligatoriudescalificare
Absenta unei piese din echipamentul obligatoriuPenalizare 1 ora
Refuzul la verificarea echipamentuluidescalificare
Telefonul mobil inchis sau pe mod avionPenalizare 15 minute
Aruncarea voluntara a gunoiului in locuri nepermisePenalizare 1 ora
Lipsa de respect (comportament, limbaj)descalificare
Refuzul asistentei unui alergator in dificultatedescalificare
Asistenta in afara zonelor permisePenalizare 1 ora
Ajutorul din partea unui alte persoane pe traseuPenalizare 1 ora
Trisare (ex: folosirea mijloacelor de transport, utilizarea numarului de catre alte persoane)descalificare + interzicere participare pe viata
Ascunderea numarului de concursPenalizare 15 minute
Folosirea neconforma a numarului de concursPenalizare 15 minute
Lipsa chip-ului de controlLa latitudinea directorului de cursa
Ratarea unui punct de controlLa latitudinea directorului de cursa
Refuzul de a se supune deciziilor directorului de cursa, a oficialilor sau a celor ce gestioneaza posturile de control si ajutor, a medicilor sau salvamontistilordescalificare
Depasirea timpilor limita in punctele de control si ajutordescalificare

21. Juriul cursei

Juriul cursei este format din următorii oficiali: Race Manager, Race Director, Volunteer Manager. Juriul cursei este autorizat să decida asupra oricărui caz. Nu pot fi formulate obiecții împotriva deciziei juriului cursei.

22. Condiții excepționale

În cazul în care circumstanțele impun acest lucru, organizația își rezervă dreptul de a modifica, în orice moment, traseul, orele de începere, termenele, poziția posturilor de ajutor sau a posturilor de securitate, precum și orice alt aspect legat de buna funcționare a evenimentului.

În caz de forță majoră, condiții meteorologice nefavorabile sau orice altă circumstanță care pune în pericol securitatea concurenților, organizația își rezervă dreptul de a decide amanarea  startului cu maximum câteva ore, de a modifica timpii limita, de a anula evenimentul, de a anula sau scurta o cursa, de a opri cursa în derulare.

În cazul anulării cursei, indiferent de motiv, decisa cu mai mult de 15 zile înainte de data începerii, se va face rambursarea parțială a taxei de înregistrare. Valoarea acestei rambursări va fi stabilită astfel încât să permită organizației să acopere toate cheltuielile iremediabile angajate până la data anulării. În cazul unei anulări decise cu mai puțin de 15 zile înainte de plecare sau în caz de întrerupere a cursei, indiferent de motiv, nu se va face nici o rambursare a taxelor de înregistrare decat in conditiile achizitiei taxei de asigurare

23. Modificări ale regulamentelor

Organizatorul își rezervă dreptul de a face modificări pe termen scurt, care vor fi anunțate în timp util.

24. Anularea înregistrării

La înregistrare va fi disponibilă o taxă de rambursare de 25 de lei. Orice cerere de rambursare va fi posibilă NUMAI PRIN ACHIZIȚIONAREA TAXEI DE RAMBURSARE. Orice anulare a unei înregistrări trebuie făcută prin e-mail (roffice@runincluj.ro). Nicio retragere nu este înregistrată prin telefon sau prin alte canale de comunicare

Rambursarea taxelor plătite la înregistrare se va face prin recreditare parțială în contul bancar asociat cardului de credit utilizat la momentul înregistrării, în următoarele condiții:

  • 22 ianuarie 2023 – 28 februarie 2023 100%
  • 1 martie 2023 – 28 aprilie 2023 50%
  • 1 mai - 31 mai 25%
  • dupa 1 iunie 0%

25. Schimbarea cursei sau a numelui

De asemenea, transferul înregistrării concurentului către o altă persoană este posibil și va suporta o suprataxă de 50 de lei plătită la înregistrarea noii intrări. Notă: termenul limită pentru transferul de înregistrare este  31 mai 2023.

Shopping Basket